Els aliments i les vertuds

  • Els aliments estan separats en tres tipus importants:
  • Consum diari
  • Consum setmanal
  • Ocasional

Dins el consum diari tenim aliments que són baixos en proteïna. Dins els aliments de consum setmanal tenim els que tenen ja més proteïna com els ous, la carn magra, els llegums o els peixos. I, per acabar els aliments ocasional són aquells que tenen molts greixos o molt sucre

Per què és bo tenir una bona alimentació?

Ens beneficiarem dels avantatges d’una bona dieta tant a curt termini com a llarg termini. Una bona alimentació ajuda a protegir-se de malalties cròniques com el càncer, malalties del cor, diabetis, osteoporosi, obesitat, ictus i hipertensió.

Quines són les conseqüències d'una mala nutrició?

Es troben entre les principals causes de baix pes, trastorns de creixement i creixement aturós; també se li poden atribuir pertorbacions del creixement i una resistència debilitada a les infeccions, augmentant així la mortalitat en nens petits.

Què menjar durant els apats

  1. El matí és més aconsellable menjar coses sanes com fruites, lactosa, cereals, pa però també iogurt simple, ous i mantega.
  2. Durant el migdia és millor menjar una gran part de llegums amb un tros de carn o de peix.
  3. Per sopar és indicat menjar molt menys que el matí o el migdia perquè tot el que menjareu no ho podreu perdre abans d’anar a dormir. És per això que és millor menjar un poc de verdures (sopa amanides…) i res d’altre.

Llista d’aliments dolents per la salut

begudes carbonatades en la nostra dieta diària 

Crispetes al microones. … 

alses “lleugeres” … 

Iogurt de fruites. … 

Llet de soja (aromatitzada) … 

Magdalenes baixes en greixos …

 Pa multicereals


Què poden menjar els infants de sa?

L’ou i el peix és preferible de menjar quan el nen és encara petit però els aliments amb tendència al·lèrgica no és aconsellat per als nens petits. Després poden menjar de tot menys les coses desaconsellades com els fregits, sucre a altres.

dilluns 

dimarts

dimecres

dijous

divendres

disapta

diumenge

Mati

Granola de fruites i iogurts.

Gofres de civada, pomes ratllades i móres.

Pa amargat, pera, alvocat, formatge cremós i llavors de crumble.

Pudit amb llavors de chía, prunes i maduixes.

Iogurt fresc de maduixes

Coco de xocolata integral i cereals de coco

barres de céréales

mitg dia 

Torti de salmó porro i fumat

Pasta de xoriço

Xile amb Carne

Remolatxes + 4% de crema lleugera i vinagre

Pastanagues ratllades

Pernil italià

Fregits al forn

Pasta sobrant Salsa bolonyesa amb pernil

Pernil de pollastre

Cuscús sèmola 

Vespre

Quiche de porro i ceba sense massa

amanida

Creps sencers

Ou poxé

Amanida verda + vinagreta

Tarta de carbassó de ceba

Pastanagues ratllades + vinagreta

Filet picat

remolatxa

ous fregits

 pa

 pasta

Pollastre a la planxa

Salsa de barbacoa